כניסה לאפליקציה מחשבה פיננסית   |   077-7858700

פתיחת עסק מורשה כל מה שצריך לדעת

פתחת עסק ואתה צריך ליווי תוכנית עיסקית: הלוואות מהמדינה, ניהול תזרים, גיוס עובדים...
מסלול עסקים בהקמה מיועד בשבילך, ניהול נכון להצלחה מירבית! קבע פגישת יעוץ חינם:

עוסק מורשה הוא בעל עסק שמחזור העסקאות של העסק שלו עולה התקרה הנקובה בחוק (נכון לכתיבת שורות אלו היא עומדת על 107,692 ₪ בשנה). פתיחת עסק ממורשה היא הוצאה משמעותית לעסק ועסקים שאין להם הוצאות רבות יעדיפו להישאר עוסקים פטורים. ברגע שגובה המחזור עולה על התקרה  הנקובה בחוק, העסק צריך להפוך למורשה. צוות ניסים חמאוי שמח להנגיש לכם כאן מידע על פתיחת עסק מורשה, על כל שאלה בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת מענה מדויק לכם.

מי יכול להיות עוסק מורשה?

פתיחת עסק מורשה מתאפשרת כאשר מחזור העסקאות השנתי של העסק עולה על התקרה הנקובה בחוק או כאשר העיסוק מוגדר כעיסוק חופשי. ישנם מקצועות שהעוסקים בהם לא יכולים להיות עצמאיים בגלל הרווחיות הגבוהה המוכרת מהעיסוק שבחרו. מדובר במקצועות כמו עו"ד, מהנדס, רו"ח, אגרונום, שמאי ועוד.

איך פתיחת עסק מורשה מתבצעת?

בשונה מפתיחת עסק פטור, עסק מורשה אף אחד אחר לא יכול לפתוח עבורכם, אתם תצטרכו לגשת באופן פיזי למשרדי רשויות המס ולפתוח את התיק שלכם, אם בחרתם לעשות זאת באופן עצמאי. כאן נכנס לתמונה רואה חשבון והוא יכול לחסוך את כל כאב הראש הזה ובמשרד רואה החשבון שלכם אתם יכולים "להיכנס" לרשויות המס דרך מחשב רואה החשבון שלכם. הוא ינהל עבורכם את העניינים בצורה יעילה ומקצועית.

מה כוללת פתיחת עסק מורשה?

כדי לפתוח תיק עוסק מורשה יהיה עליכם לפתוח תיק במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

פתיחת עסק מורשה במע"מ – כדי לפתוח תיק במע"מ יהיה עליכם למלא את טופס 821 בצירוף המסמכים הנלווים: ת.ז., אישור ניהול חשבון וחוזה שכירות על מיקום הנכס ממנו מתבצעת פעילות העסק. לאחר הפתיחת תקבלו מכתב בצירוף פנקס דיווחים בהתאם להכנסות הצפויות.

פתיחת עסק מורשה במס הכנסה – במשרדי מס הכנסה יהיה עליכם למלא את טופס 5329 בו תצטרכו לכתוב על צפי ההכנסות מהעסק, בהמשך תקבלו פנקס לתשלום מקדמות מס בהתאם להצהרה. חשוב למלא את הטופס בעיון.

פתיחת עסק מורשה בביטוח לאומי – במשרדי הביטוח הלאומי צריך למלא את טופס 6101. לאחר הפתיחה תקבלו מכתב עם דרישה לתשלום חודשי בהתאם להצהרה שנתתם.

איך מדווחים לרשויות?

אחת לחודש בעל עסק מורשה צריך להגיש דיווחים לרשויות המס. יש עסקים שצריכים להגיש דיווחים אחת לחודשיים – העניין משתנה בהתאם לגובה ההכנסות של העסק. את הדיווחים תנו לרואה חשבון מקצועי ומנוסה שיגיש עבורכם וכך תהיו רגועים שהעניין נעשה בצורה מקצועית ומדויקת.

 

משרד ניסים חמאוי רואה חשבון, מצליח לתת מענה למאות בעלי עסקי, גם מבחינת המיסוי, גם מבחינת הליווי הפיננסי הדרש לבעל עסק בסדר גודל כזה וכמובן שגם בכל מה שמצריכה הגשת הדו"חות הפיננסיים. מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ ללא התחייבות.

 

 

מידע מקצועי נוסף